ست گادین 2018/4/11
برای اندیشیدن درباره فرهنگ ، باید درباره ی رسانهها و اینکه چه کسی هزینه ی آن را می دهد فکر کرد .
تبلیغات چی ها ، به دنبال همه هستند . آنها از لیگ فوتبال گرفته تا صفحه
اول گوگل به دنبال کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به بیشترین تعداد مخاطب هستند .بدنبال
راهی آسان ، خوشایند و کم ریسک .
و البته که پر خرج .
پس چاره ی کار آنها ، جمع آوری اطلاعات مخاطبان است ، البته مخاطب هایی
که آنها هدف گیری کرده اند . این یک راه کم خرج و پربازده است . روشی که رواج یافته
و تبلیغات چی ها عاشق اینجور چیزهای فراگیرند .
رفتن به سمت جمع آوری اطلاعات مخاطبین ، از همان روزهای اول که آنلاین
شدیم ، یعنی دستکم از ۱۹۹۹ و با
طلوع تبلیغات اینترنتی ، تا امروز ادامه یافته است .
این هفته در پادکست های وب سایت خودم می خواهم در مورد محدودیت هایی که
باید به این تبلیغات چی ها اعمال کنیم صحبت کنم .
اگر ما بر اعمال محدودیتهای قانونی اصرار نکنیم ، این چرخ تبلیغات به
چرخیدن خود و جمع آوری بی مهابای اطلاعات مردم ادامه خواهد داد .
نظرات
ارسال یک نظر