تبلیغات چی ها بدنبال چه هستند ؟


ست گادین 2018/4/11

برای اندیشیدن درباره فرهنگ ، باید درباره ی رسانه‌ها و اینکه چه کسی هزینه ی آن را می دهد فکر کرد .

تبلیغات چی ها ، به دنبال همه هستند . آنها از لیگ فوتبال گرفته تا صفحه اول گوگل به دنبال کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به بیشترین تعداد مخاطب هستند .بدنبال راهی آسان ، خوشایند و کم ریسک .

و البته که پر خرج .

پس چاره ی کار آنها ، جمع آوری اطلاعات مخاطبان است ، البته مخاطب هایی که آنها هدف گیری کرده اند . این یک راه کم خرج و پربازده است . روشی که رواج یافته و تبلیغات چی ها عاشق اینجور چیزهای فراگیرند .

رفتن به سمت جمع آوری اطلاعات مخاطبین ، از همان روزهای اول که آنلاین شدیم ، یعنی دستکم از ۱۹۹۹ و با طلوع تبلیغات اینترنتی ، تا امروز ادامه یافته است .

این هفته در پادکست های وب سایت خودم می خواهم در مورد محدودیت هایی که باید به این تبلیغات چی ها اعمال کنیم صحبت کنم .


اگر ما بر اعمال محدودیت‌های قانونی اصرار نکنیم ، این چرخ تبلیغات به چرخیدن خود و جمع آوری بی مهابای اطلاعات مردم ادامه خواهد داد .

نظرات