بزرگتر شدن برای احساس امنیت بیشتر


ست گادین ۲۰۱۸/۵/۷



موسسه های خلاق بزرگتر می شوند پس می توانند از انجام کارهایی که بنظر ریسکی می آیند ، اجتناب کنند .

آنها ممکن است دلیل تراشی کنند و این کارشان را اهرمی برای تاثیر گذاری بیشتر قلمداد کنند .

ولی  روی دیگری برای این سکه وجود دارد  . موسساتی که بزرگتر می شوند ، در واقع کارهایی را بیشتر انجام می دهند که نتایج قابل اعتمادی دارد و به انجام کارهایی پرخطر و با احتمال شکست ، کمتر مبادرت می کنند .

بعبارت دیگر ، استخدام نیروی انسانی بیشتر ، تولید خلاقانه و مفید شان را تنزل می بخشد .

این شیوه ی کارخانه ای ، فقط همانجا جواب می دهد . زمانیکه «هنری فورد» نیروی انسانی بیشتری را برای سرهمبندی خطی و پشت سرهم  قطعات خوردرو استخدام کرد ، تولید موثر افزایش یافت . خط تولید بیشتر ، محصولات گیاهی بیشتر  و خلاصه ، دست های بیشتر که منجر به تولید انبوه می شوند .

مقیاس طبیعی برای اینگونه فعالیت های کارخانه ای ،  گسترده بود .

ولی درمورد  یک استودیوی خلاق ، یک تیم بازاریابی، معماران ، استراتژیست ها ، برنامه نویس ها ، نویسندگان ، ویرایشگر ها ، برنامه ریزان شهری و معلمان ، ... مقیاس طبیعی کار ، کوچکتر از آنست که فکرش را می کنید .

این قانون جدید سازمان هاست و آنچنان که باید و شاید تفهیم نشده است .

ما نیروی انسانی بیشتری را استخدام می کنیم تا احساس امنیت مان افزایش یابد . تا بیشترکاغذ بازی کنیم ، دل مردم بیشتری را شاد کنیم و میزان ثبات را بالا ببریم .

همه ی اینها مغایر با فلسفه بوجود آمدن موسسات خلاق است .


تا زمانیکه سیستم بروکراسی ممکن است از مقیاس های بزرگ سود ببرد ، کارها پیش نخواد رفت .

نظرات