...........................................
۱. شهرت و اعتبار(reputation) شما به اندازهی همهی کارهایی که در واقعیت انجام میدهید،
در زندگی شما موثر است.
۲. پیشفرضهای اولیه دربارهتان
مثل چسب به شما میچسبد و بسختی تغییر میکند.
۳. بهترین راه و تنها راهِ
حفظ اعتبارتان، انجام کارهایی است که به آنها افتخار میکنید.
در رابطه با اقتصاد، اینکه
دیگران دربارهی شما چه فکری میکنند، انتظاراتشان از شما چیست و اطمینان آنها به
باوری که به شما دارند، برند شخصی شما را میسازد.
سادهانگاری است اگر تصور
کنید کار خوب بالاخره جایزهاش را که همان اعتبار است، کسب میکند. یک کار خوب تنها
وقتی بیشترین ارزشآفرینی را ایجاد میکند که مردم به اعتبار و شهرت شما واقف باشند
و آنها همیشه از طریق دیگران از شهرت شما مطلع میشوند، نه مستقیماً از خودتان!
پس منطقی است که به شکلگیری
آبرو و اعتبارتان اهمیت بدهید. ولی بنظر من اگر تصمیم بگیرید که زمان زیادی را صرف
کنید و با پشتکار، اقدام به ساختن شهرتی کنید که بهتر از خود واقعیتان است، به ورطه
خطرناکی وارد شدهاید.
.
.
کسب اعتبار و شهرت نیازمند
آنست که زمانی طولانی با آن ویژگیتان زندگی کرده باشید.
با اینکه شبکههای اجتماعی،
روز به روز تشخیص فاصله عمیق بین شهرت و واقعیت را برای مردم سختتر و سختتر میکنند
ولی با اینحال، بهترین و تنها استراتژی آنست که خودِ واقعیتان باشید یا بمعنی دقیقتر،
آنطور زندگی کنید که به مردم یاد دادهاید از شما انتظارِ چنان سبک زندگی را داشته
باشند.
اعتبار شما تنها بواسطه کارتان
نیست بلکه در اغلب موارد نتیجهی سوگیری و انتظاراتی است که قبلا خودتان برای دیگران
ایجاد کردهاید و به نمایش گذاشتهاید. بله عادلانه نیست ولی واقعیت همین است. حال
که چنین ساختاری حکم فرماست، هرکدام از ما توانایی آنرا دارد که بیشترین سرمایهگذاری
را روی فعالیتها و رفتارهایش برای رسیدن به حداکثر «چگونه دیده شدن توسط دیگران» بکند،
حتی قبل از اینکه واقعا خودش واجد آنها شود.
خودتان اعتبار خود باشید(BE YOUR REPUTATION).
حالا و همیشه فقط به چیزی
که واقعا در وجودتان دارید شهرت و اعتبار خواهید یافت.
نظرات
ارسال یک نظر