هر آنچه شما می‌خواهید





...........................................

موضوع تناقض انتخاب (paradox of choiceواقعیت دارد و این قضیه وقتی در معرض انتخاب‌های زیاد نیستیم، اتفاقا بدتر هم می‌شود.

مواجهه با انبوهی از حق انتخاب‌ها برای آهنگ‌هایی که توسط سرویس‌های پخش جاری( stream) موسیقی پیشنهاد می‌شود، مردم را ذله کرده است. در نهایت آنها به یک آهنگ قدیمی، یک آهنگ مد روز یا یک چیز مبتذل رضایت می‌دهند. وقتی مردم هرآنچه را که می‌خواهند، می‌توانند داشته باشند ناگهان می‌بینی که مطلقا چیز زیادی نمی‌خواهند.

مردم در انتخاب از بین الف و ب و ج خوبند ولی نه به خوبی وقتی که قرار است یک کارت( هر کارتی ) را از بین یک دسته کارت بیرون بکشند. ولی وقتی از آنها بخواهی عددی را از بین یک و یک تریلیون انتخاب کنند، عملکردشان افتضاح می‌شود.

اگر شما در جایگاه پیشنهاد‌دهنده (offering side ) هستید، برای ما باز‌شدن مسیرهای جدیدِ انتخاب به هوشمندی شما بستگی دارد. تفکیک بهتر از درهم‌برهم کردن انتخاب‌هاست.

اگر شما در جایگاه انتخاب‌کننده (choosing side) هستید، با فرمولی که از قبل دارید می‌توانید به سمت انتخاب‌هایی تازه گام بردارید.



لینک مرتبط:






نظرات