آیا بازاریابی مهم است؟






    
بستگی دارد به این‌که بازاریابی موثر باشد یا نه.

    
اگر اثری ندارد، نباید وقت و پول صرف آن شود.

    
وقتی از تاثیرگذاری حرف می‌زنیم، منظور اینست که شما توسط بازاریابی، داستان‌هایی روایت کنید و روش‌هایی طراحی کنید که به تغییر بیانجامد. بازاریابی وقتی موثر است که توجه مردم را درگیر اثبات ادعاهای خود کنید، تغییراتی بوجود آورید و تفاوت بیافرینید.

    
بله امکان سوءاستفاده از بازاریابی در مسیر منافع خودخواهانه وجود دارد. این کاریست که بازاریابان شرکت‌های بزرگ با فرستادن spam، فریب دادن، زورچپانی و جلب توجه بیش‌از حد، شبیه آنچه خودشیفته‌ها انجام می‌دهند، حواس ما و سپس پول ما را به سمت خودشان هدایت می‌کنند و ما نیز خواسته یا ناخواسته، به پیشنهادشان تن می‌دهیم.

    
ولی همه‌ی داستان بازاریابی، این‌ها نیست.

    
وقتی یک پزشک در نگهداری نوزاد، به مادری که تازه زایمان کرده، همدلانه یاری می‌رساند، این کار یعنی بازاریابی. سیاست‌مداری که می‌خواهد دنیا را به جای بهتری تبدیل کند، می‌تواند چنان با رای‌دهندگان بیامیزد تا اعتماد‌شان را برای تحقق این امر جلب کند. این کار یعنی بازاریابی.

    
بازاریابی اجرای نمایش تغییر است‌.

    
اگر نمی‌خواهید تغییری بوجود آورید، وقت‌تان را تلف نکنید. برای بقیه‌ی ما، بازاریابی یک شانس برای دیدن راهی بهتر و درآمیختن با دیگران است تا به رخ دادنِ تغییرِ مورد نظرمان جامه‌ی عمل بپوشانیم.

    
اگر می‌خواهید ما را رو به جلو راهنمایی کنید، ما به شما نیاز داریم. برای این کار شما بایستی ببینید که جهان و مردمانش، چگونه به ایده‌ها، به ترس‌ و به تغییر در موقعیت‌شان واکنش نشان می‌دهند. سپس کاری در آن مورد انجام دهید.

    
هرکسی قادر است بازاریابی کند و این کار، مختص شرکت‌هایی با بودجه‌های کلان نیست. بازاریابی یعنی بهسازی امور با ساختن روش‌های بهتر.

    
شما در این سفر، همراهان خویش را خواهید یافت. بهمین خاطر ما اقدام به برگزاری سمینارهای بازاریابی می‌کنیم. امیدوارم شما هم به ما ملحق شوید.



نظرات