اگر با ارائهدادن (presentation) به
دنبال ایجاد تغییر هستید، به دو روش میتوانید عمل کنید:
۱- این حالت وقتی است که
هدف و تعهداتی از قبل وجود دارند و حالا یک بروزرسانی در اقدامات، برای دستیابی هرچه
بیشتر به آن هدف لازم است.
مثلاً GPS ماشینتان
را در نظر بگیرید که میداند مقصدتان کجاست و شما را درباره مسیر یا ترافیک پیشِ رو،
با اطلاعاتی مرتبط با سفرتان، بروزرسانی میکند. نه از شما میپرسد که چرا به فلان
جا میروید و نه سعی میکند شما را مجبور کند که مقصدتان را عوض کنید.
۲- در این حالت، ارائهدهنده
میخواهد تغییری در اولویتهای مخاطبان ایجاد کند تا چیزی را بجای چیز دیگری بخواهند.
مثلاً من میدانم که شما قبلا
هرگز به چنین موسسه خیریهای کمک نکردهاید ولی اگر یک بار به ضرورت آنچه اینجا رخ
میدهد نگاه کنید، نظرتان عوض خواهد شد.
اگر شما به روش GPS بروزرسانی
کنید، باید روی تغییرات و ارتباطدادن حقایقی تمرکز کنید که ما میدانیم برای عملکردمان
به آنها نیازمندیم.
از طرفی اگر میخواهید با
ارائهتان، نظر مردم را عوض کنید، لطفاً ما را مجبور به دریافت اطلاعات بیربط و اعلانهای
لحظه به لحظه نکنید. اگر میخواهید تغییر ایجاد کنید، لطفاً اجبار نکنید، از ما درخواست
کنید.

نظرات
ارسال یک نظر