شانه‌به‌شانه‌ی رقابت







در محله توریستی Fisherman Wharf سانفرانسیسکو، کالیفورنیا ، رستوران‌های غذای‌دریایی، یکی پس از دیگری ردیف شده‌اند. آیا راه انداختن یک کسب و کار در این مکان، کار عاقلانه‌ای است؟

ده‌ها هزار کتاب در کتابفروشی‌ها، برای یافتن یک خواننده باهم رقابت می‌کنند.

واقعیت اینست که کتاب‌ها وقتی با کتاب‌های دیگری احاطه نشوند، غیرممکن است فروش بروند. تصور کنید کتابی را که در قفسه یک خواربارفروشی خاک می‌خورد.

بزرگترین رقیب بازاریاب‌ها، بی‌رقیبی است.

راه‌حل غافلگیرکننده‌ی این مساله، احاطه‌شدن با رقیبان است. چون فرم سوال را از «اگر؟ » به «کدام؟ » تغییر می‌دهد.





نظرات