سازمانهای بزرگ بدنبال کاهش
نوسانات هستند.
استارباکس میخواهد که شما
بهترین کافی لاتهاش را از آنها بخرید، نه بدترین را.
اگر یک ویژگی را مشخص کنید
و برای رسیدن به آن سخت کار کنید، اغلب چیزها را در یک فاصلهی منطقی از آن ویژگی خواهید
یافت که این به معنای آن است که بیشتر چیزهایی که خلق میکنید هم محصولات متوسطی از
آب درمیآیند.
اگر تمامی یک صنعت به دنبال
کسب مقامی متوسط باشد، به آن کار، متوسط
(mediocre) میگوییم. متوسط
به معنای افتضاح نیست ولی استثنایی و خاص هم نیست.
وقتی برای خرید پوشش آلومینیومی،
کپیرایتینگ یا خدمات مشاورهای میروید، صاحب انتخاب هستید: میتوانید بدنبال محصولی
با مشخصات صنعتی و با قیمتی منصفانه باشید یا بدنبال چیزی باشید که بهتر از متوسط باشد
و ارزش پرداخت هزینه بیشتر را هم داشته باشد.
اغلب تبلیغات تلویزیونی، اغلب
خدمات مربوط به خودرو و اغلب پروازهای هواپیماییها متوسط هستند. این یک انتخاب است.
اگر میخواهید یک کار خلاقانه
و استثنایی بخرید، باید هزینهاش را بپردازید.( و این ریسک را قبول کنید که ممکن است
آنطور که فکرش را میکردید جواب ندهد.)
نظرات
ارسال یک نظر