چند سال پیش، Nancy Lublin چیز واضحی را کشف کرد.
آنها برای حفظ رابطه با اعضای
خود، پیامک را جایگزین ایمیل کردند. بله این چیز واضحی است، ولی کشف نانسی این نبود.
هنگام بررسی تاثیر پیامکها،
او متوجه شد، با اینکه آنها میلیونها پیامک تبلیغاتی فرستادهاند، که طبعاً جنبه شخصی
نداشتند، ولی با اینحال، کودکان به پیامکهای تبلیغاتی، پاسخ فرستاده بودند.
پیامک فرستان، یک محیط شخصی
ایجاد میکند و براحتی میتواند مخاطب را برای پاسخدادن مجاب کند.
در طی چند روز بازبینی، نانسی
میدید که خیلی از پاسخها از جانب کوکانی است که با مشکلی دست به گریبانند. کودکانی
که مورد سواستفاده جنسی بودند یا از ناراحتی روحی رنج میکشیدند. کسانی که نیاز به
دیدهشدن داشتند.
و بدینسان،
خط ویژه بحران(Crisis Text Line ) متولد شد. هزاران داوطلبِ آموزشدیده در
ایالات متحده، کانادا و بریتانیا مشغول دریافت پیامک از جانب کسانی شدند که نیاز به
شنیدهشدن داشتند.
اغراق نیست اگر بگوییم که
با این کار، هزاران زندگی نجات پیدا کرد...
انسانها نیاز به دیدهشدن
و شنیدهشدن دارند. وقتی در شرایط بحرانی باشیم، یک محیط خصوصی و نوشتنِ سریع، معجزه
میکند.
بیایید این ایده را جهانی
کنیم.
️
نظرات
ارسال یک نظر