واقعا فکر میکنید طعنهزدن
(سرکوفت و سرزنش) خیلی کمککننده است؟
آیا شما هم از جماعت طعنهزن
هستید؟
اگر قصدتان کمککردن بود،
نیازی به سرکوفتزدن نداشتید. به سادگی میتوانستید بنویسید: «خیلی ممنون، کمککننده
بود.»
وانگهی، اگر سعی داشتید میزان
ناامیدی یا ناراحتیتان را ابراز کنید، میتوانستید بنویسید: «من از اینکه نتوانستید
همکاری بیشتری با ما داشته باشید، متاسفم. ما واقعا به جلب همکاری شما امیدوار بودیم.»
مشکل طعنهزدن، آن است که
شدت و درجه ناراحتیمان نامعلوم است و امکان دارد حرفهای نیشداری بزنیم، در حالیکه
منظور واقعیمان آنقدرها هم تلخ نباشد.
قانون جدیدی برای خودم وضع
کردهام که همیشه بنا را بر حسننیتِ گوینده بگذارم و طعنهها و سرکوفتها را نادیده
بگیرم. اسم قانون جدیدم را «خطای تشخیص طعنه تیپ ۲» گذاشتهام.
بسختی میتوان تصور کرد که
بتوانید با طعنهزدن، بیشترین تاثیر را در رساندن منظورتان اعمال کنید.
نظرات
ارسال یک نظر