درمورد Reach مبالغه شده‌است






شاید این بزرگترین سوءتفاهم در صنعت تبلیغات باشد:


چه اهمیتی دارد که با خرج پول بیشتر، تبلیغات‌تان را به سمع و نظر حداکثر تعداد افراد ممکن (Reach) برسانید؟


]به تعداد آدم‌هایی که تبلیغ، محتوا یا پُست شما را دیده‌اند، Reach  گفته می‌شود. م ]


آیا عاقلانه نیست که تبلیغات یا محتوای شما، بجای همه افراد، بدست مخاطبان درست و علاقمند برسد؟


بعنوان یک مثال چرند، آیا ارزشش را دارد که پیام‌تان را با یک رادیوی غول‌آسا، به گوش میلیاردها آدم‌فضایی در سیارات دیگر برسانید؟ کار احمقانه‌ای است، نه؟


جایی خواندم که از امتیازات منفی آمازون، Reach پایین آن نسبت به گوگل است.

این حرف از جهات مختلف اشتباه است.

باید دانست که Reach اهمیتی ندارد، چون کار شما ایجاد مزاحمت برای افراد در سایر سیارات با علایق متفاوت نیست. کار اصلی شما جذب افراد علاقه‌مند است.

تبلیغات در یک پادکست مشهور و پرشنونده که مخاطبان آن علاقه‌ای به محصول شما ندارند، کار هوشمندانه‌ای نیست.


شاید پرداخت مبلغ بیشتر، برای تبلیغات به مخاطبان علاقمند که دقیقاً طالب محصول شما هستند، بیشتر با عقل جور در بیاید تا اینکه مبلغ بیشتری پرداخت کنید تا تبلیغات‌تان توسط افراد بیشتر ولی بی‌علاقه دیده شود.





نظرات