درحال حاضر، یک فاجعهی غمانگیز
در جریان است که به صورت غیریکنواخت پخش شده است(کرونا). فاجعهای که سلامتی و اقتصاد
را هدف گرفته است. این روزها به ما توصیه میشود که وحشت نکنیم، سعی کنیم که تمرکز
داشته باشیم و مکانیسم این مسئله را بفهمیم. خیلیها دستپاچه شدهاند. از کارکنان مراقبتهای
بهداشتی که بیوقفه در تلاشند تا والدینی با هزاران امید و آرزو، وضعیت دیوانهکنندهای
را میگذرانند.
اگر شما فریلنسر باشید، پیدا
کردن سفارشِ کار، ممکن است برایتان چالشبرانگیز شود.
اگر به اندازه کافی خوششانس
باشید( مبتلا نشوید.م) و وقت کافی داشته باشید، با این بیکاری چه خواهید کرد؟
اگر به دنبال یک سفارشِ کار
هستید یا اگر به پیداشدن یک مشتریِ جدید امید بستهاید ...
منتظرماندن، کار آسانی است
ولی بهتر است منتظر نمانید.
کجخلقی و نقزدنِ بیشتر،
کمکی نمیکند.
به جای آن، بهتر است بکوبید
و پرتفولیوی خود را از نو بسازید.
پورتفولیویی که شامل سه چیز
باشد:
1⃣ در چه کاری خوب هستید؟ شما میتوانید برای افزایش مهارتتان که شامل نگرش
شما به کارتان هم میشود، تمرکز کنید.
2⃣ چه کاری انجام دادهاید؟ شما میتوانید کار واقعی انجام دهید، کار داوطلبانه،
کاری قبل از بستن قرارداد (spec work)،
کار دیجیتال و میتوانید همین حالا انجامش دهید.
3⃣ دو مورد قبل را چگونه بیان کردهاید؟ وقتی ما به پورتفولیو شما نگاه میکنیم،
چه میبینیم؟
شما همان رزومهتان نیستید.
دیدگاه فعلی شما نسبت به خودتان، بر اساس کاری است که کردهاید و مسیری است که رفتهاید.
وقتی کار خوبی را بر اساس
مهارتهایتان، تاریخچه کاریتان و انتظاراتتان انجام میدهید، احتمال دست یافتن به
«مشتریِ بهتر» (better client) را بالا میبرید.
گیر آوردنِ یک «مشتریِ بهتر»،
هم بسیار ساده و هم واقعاً سخت است.
شرایط کنونی، این کار را سختتر
هم کرده است. یعنی ما نیازمند آمادهشدن برای یک فرآیند طولانیتر و سختتر هستیم.
مزایای «مشتریانِ بهتر»، کاملاً
روشن است: «مشتریانِ بهتر»، شما را به چالش میکشند تا کارِ بهتری انجام دهید. آنها
دربارهی شما و کارتان حرف میزنند. آنها به موقع پرداخت میکنند. آنها از شما میخواهند
کاری فاخر انجام دهید. آنها مشتاق به انجام کارهایی بیشتر از حد انتظار برای شما هستند.
ولی قسمت سختِ کار، تبدیلشدن
به فریلنسری است که «مشتریانِ بهتر»، به دنبالش هستند. زیرا با توجه به این حقیقت که
«مشتریانِ بهتر» از شما فریلنسرِ بهتری خواهند ساخت، قضیه مهمتر از آن است که فقط
منتظر بمانید تا «مشتریانِ بهتر»، خودشان از راه برسند. مخصوصاً در زمانهای سخت و
نامطمئن. شاید این فرصتی برای نوسازیِ انتظارات و تعهدات باشد.
نظرات
ارسال یک نظر