یک نظریه غلط، آنست که دانشآموزان
ممتاز، لیدرهای خوبی میشوند.
دلیلی وجود ندارد که این گزاره
را درست بدانیم.
کسی که عملکرد خوبی در مدرسه
دارد، دارای سه مشخصه است: از پس از امتحانات به خوبی برمیآید. به سوالاتی که از او
پرسیده میشود توجه میکند و برای حل مسائلِ کوتاهمدت، از خود پشتکار به خرج میدهد.
وقتی که به یکباره با مسیر
جدیدی مواجه شوید و نیاز داشته باشید که بفهمید قدم بعدی چیست، هیچ کدام از موارد فوق،
اهمیت چندانی نخواهند داشت.
سیستم آموزشی که ساختهایم،
محصولی ندارد بجز کارگران سازشکار (compliant
factory workers). ولی اینگونه
نیست که افرادی با بیشترین سازگاری، بیشترین شجاعت، همدلی یا بصیرت را هم داشته باشند.
نظرات
ارسال یک نظر