بحرانِ توجه واقعیت دارد

◾️ست‌گادین ۱ دسامبر ۲۰۱۹

 

  

- همه چیز به یکباره اتفاق می‌افتد و ماییم که باید انتخاب کنیم.

 

- که چه بخوانیم یا به چه چیزی گوش دهیم یا به کدام درخواست پاسخ بدهیم:

 

- یک پیام فریبکارانه‌ی درخواست پول

- یک منشن

- یک پیام صوتی از طرف رییس‌مان

- ایمیلی از جانب یک مشتری

- یک پیامک

- یک ایمیلِ فروشِ لحظه‌ آخر از فروشگاهی که هرگز آنرا ندیده‌اید

- یک پست از وبلاگی با سابقه یکساله

- پست جدیدی از وبلاگ

- یک پادکست جدید

- یک...

 

این ایده که می‌توانیم «توجه» بی‌حد و حصری را صرف هر چیزی کنیم، حتی اگر نیازی به آنها نداشته باشیم، منسوخ شده است.

 

«توجه»، یک منبع نایاب است که بایستی هوشمندانه صرف شود. هرکدام از ما به میزان یکسانی از این منبع «توجه» دسترسی داریم. پی‌بردن به اینکه چگونه می‌خواهیم توجه‌مان را روی کارمان متمرکز کنیم، یک مزیت رقابتی برای ماست.

 

 

 

نظرات