یک مطالعه دربارهی رفتار کسانی که برای صبحانهی سلفسرویس وارد
رستوران میشوند نشان میدهد که اولین غذای روی میز توسط ۷۵٪ افراد انتخاب میشود و صرفنظر از اینکه طول میز و تنوع
غذاها چقدر باشد، دوسوم بشقاب فرد را سه غذای اولی که روی میز چیده شده، تشکیل میدهد.
معنای آن اینست که همیشه بازاریابهای تنظیمکننده
و بهینهساز (optimizing marketers)، چیزهایی را که میخواهند اول
از همه بفروشند، جلوی چشم میگذارند.
و مشتریان هوشمند، اگر با خویشتنداری و شکیبایی
نسبت به پیشنهادات اولیه برخورد کنند، سود خواهند برد.
البته این نظریهی بازی (game theory)، علاوه بر غذا در خیلی
از موارد دیگر نیز کاربرد دارد.
️
نظرات
ارسال یک نظر