چه چیزی جلوی چشم است؟

ست‌گادین ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰

 

 

 

 

یک مطالعه درباره‌ی رفتار کسانی که برای صبحانه‌ی سلف‌سرویس وارد رستوران می‌شوند نشان می‌دهد که اولین غذای روی میز توسط ۷۵٪ افراد انتخاب می‌شود و صرفنظر از اینکه طول میز و تنوع غذا‌ها چقدر باشد، دوسوم بشقاب فرد را سه غذای اولی که روی میز چیده شده‌، تشکیل می‌دهد.

 

معنای آن اینست که همیشه بازاریاب‌های تنظیم‌کننده و بهینه‌ساز (optimizing marketers)، چیزهایی را که می‌خواهند اول از همه بفروشند، جلوی چشم می‌گذارند.

 

و مشتریان هوشمند، اگر با خویشتن‌داری و شکیبایی نسبت به پیشنهادات اولیه برخورد کنند، سود خواهند برد.

 

البته این نظریه‌ی بازی (game theory)، علاوه بر غذا در خیلی از موارد دیگر نیز کاربرد دارد.

 

 

 

 

 

️⁩

نظرات