اگر صاحب یک کسبوکار خردهفروشی
هستید که چنین مشخصاتی دارد:
- تنوع در محصولات.
- حاشیه سود بالا نسبت به هزینهها.
- قابلیت نقل و انتقال آسان.
- بدون فروش محصولات ضروری.
-در مناطقی که فروشگاههای گرانی آنجا هستند.
- در جایی که تجربهی خریدِ شخصی، ویژگی خاصی به شمار نمیآید.
پس به دردسر بزرگی افتادهاید.
حتی از زمانی قبلتر از همهگیری کرونا! چون خردهفروشهای آنلاین، محصولات ارزانتر،
قابل اطمینانتر و بسیار متنوعتری را عرضه میکنند که حتی اگر بهترین مشتریان شما
هم یکبار امتحانش کنند، به احتمال زیاد، دیگر
پیش شما بر نخواهند گشت.
کاملا واضح است که این چهره
از خردهفروشی، زاییدهی شرکتهایی است که چشم به راهش بودند ولی کاری انجام ندادند،
چون مشغولتر از آن بودند که از چیزی محافظت کنند که فکر میکردند در آن خوبند.
سوالی که اغلبمان داریم: اگر کار
شما مشخصات زیر را داشته باشد، چه اتفاقی میافتد؟
- شغلی براساس ظرفیتها (compliance based) نه براساس تعامل با مشتریِ
خلاق یا انعطافپذیر.
- استاندارد
- تکراری
اگر کار شما، مشخصات فوق را
دارد، به احتمال خیلی زیاد، شما قابل جایگزینی با ترکیبی از رباتها، هوشمصنوعی و
برونسپاری هستید.
اگر دیگران، کسی یا چیزی ارزانتر
از شما پیدا کنند، به سمت آن حرکت خواهند کرد.
راهحل شما در آنست که محلی
(local)،
خلاق، پرانرژی، خوشبین، قابلاعتماد و نوآور باشید، طوری که به سختی بتوان جایگزینی
برای شما پیدا کرد.
نظرات
ارسال یک نظر