اگر اهمیت بدهید، شاید یک
داستان باشد: مصاحبهی شغلیِ خوبی که داشتهاید؛ نتایجی که از تلاش برای یافتنِ منابعی
جهت سیرکردن شکم گرسنگان بدست آوردهاید؛ تلاشتان برای تعامل با فرزندانِ نوجوانتان
و...
ما جشنهای روز ملی فرانسه
(Bastille Day)
را گرامی میداریم نه به این خاطر که آنجا بودهایم، بلکه چون با داستان آن روز همدل
هستیم. ما به کاندیداها بخاطر داستانهایی که دارند رأی میدهیم و از مغازههایی خرید
میکنیم که با داستانشان احساس همدلی کنیم. 
این یک داستان است که تعیین
میکند، مردم چگونه به موردی ضروری در شهر واکنش نشان دهند. 
آخرینبار که برای یک ایده،
دست به اقدام زدیم، خودمان را برای یک دوست به زحمت انداختیم و شاید خودمان را برای
راهاندازیِ یک پروژهی جدید، تشویق و تحسین کردیم، همگی به خاطر یک داستان بوده است.
همیشه امکانِ تعریفِ داستانی
بهتر وجود دارد.
این به خودِ ما بستگی دارد.
لازم است یاد بگیریم که چگونه به داستانها گوش فرا دهیم، بفهمیم که با کدام داستان
همدل هستیم و شروع به تلاشی سخت و فوری برای تاثیرگذارترکردنِ داستانمان کنیم. 
چون اگر ما به داستانِ خودمان
اهمیت دهیم، ارزشش را دارد که آنرا بهتر تعریف کنیم.
داستانِ شما مهم است.
نظرات
ارسال یک نظر