گذار از مشتریان نوخواه به گروه‌های بزرگ‌تر

◾️ست‌گادین ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰

 

 

 

 

من قبلاً درباره‌ی تمایز (chasm)، زیاد نوشته‌ام.

 

این اصطلاح درباره‌ی فاصله‌ی موجود میان دو گروه از مشتریان است. اقلیتی از مشتریان، نوخواه هستند یعنی برای خرید محصولات جدید و بی‌سابقه، پیش‌قدم می‌شوند. گروه اکثریتی هم وجود دارند که ترجیح می‌دهند، محصولاتی را بخرند که امتحان‌اش را پس داده و رایج و کارآمد بوده است.

 

مشتریان نوخواه می‌پرسند: «آیا این محصول جدیدی است؟»

 

اکثریت می‌پرسند: «آیا این جواب می‌دهد؟» شاید هم بپرسند: «بقیه‌ی مردم چکار می‌کنند؟»

 

خوانندگان قدیمیِ وبلاگ می‌دانند که من با مشتریان نوخواه کار می‌کنم.

 

اقلیت مخاطبان همیشگی، برای تأثیرگذاری کفایت می‌کنند و این دیدگاه به من اجازه می‌دهد که بر روی کسانی تمرکز کنم که قصد دارند روبه‌جلو حرکت کنند.

 

اگر به مشتریان نوخواه علاقه نشان دهید، آنها دنیا را پُر می‌کنند و بدین‌سان، فاصله‌ی بین دو گروه از بین می‌رود. آنهم نه بخاطر تبلیغات فانتزی یا هوشمند، بلکه بواسطه‌ی تبلیغات دهان‌به‌دهان و سخاوتمندانه‌ی افرادی که داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند.

 

 

 

 ️⁩

نظرات