من قبلاً دربارهی تمایز (chasm)، زیاد نوشتهام.
این اصطلاح دربارهی فاصلهی موجود میان دو
گروه از مشتریان است. اقلیتی از مشتریان، نوخواه هستند یعنی برای خرید محصولات جدید
و بیسابقه، پیشقدم میشوند. گروه اکثریتی هم وجود دارند که ترجیح میدهند، محصولاتی
را بخرند که امتحاناش را پس داده و رایج و کارآمد بوده است.
مشتریان نوخواه میپرسند: «آیا این محصول جدیدی
است؟»
اکثریت میپرسند: «آیا این جواب میدهد؟» شاید
هم بپرسند: «بقیهی مردم چکار میکنند؟»
خوانندگان قدیمیِ وبلاگ میدانند که من با
مشتریان نوخواه کار میکنم.
اقلیت مخاطبان همیشگی، برای تأثیرگذاری کفایت میکنند و این دیدگاه به من
اجازه میدهد که بر روی کسانی تمرکز کنم که قصد دارند روبهجلو حرکت کنند.
اگر به مشتریان نوخواه علاقه نشان دهید، آنها
دنیا را پُر میکنند و بدینسان، فاصلهی بین دو گروه از بین میرود. آنهم نه بخاطر
تبلیغات فانتزی یا هوشمند، بلکه بواسطهی تبلیغات دهانبهدهان و سخاوتمندانهی افرادی
که داوطلبانه این کار را انجام میدهند.
نظرات
ارسال یک نظر