بهتر و ارزان‌تر

◾️ست‌گادین ۱۹ اکتبر ۲۰۲۰

 

یک ترکیب کاملاً قدرتمند.

 

برخی از مشتریان، مجذوب گزینه‌هایی می‌شوند که سادگی، کیفیت و راحتی در محصول‌شان را ارائه می‌دهند. البته تا زمانیکه بقیه‌ی رُقبا، آن محصول را با قیمتی پایین‌تر ارائه دهند!

 

محصولی را تصور کنید که هر دو مزیت را باهم دارد...

 

روش اول از طریق فروش در مقیاس(scale) بزرگ است. خیلی از مردم، مراکز خرید بزرگ را به مغازه‌های کوچکِ محلی ترجیح می‌دهند. نه فقط به خاطر ارزان‌تر بودن اجناس، بلکه بخاطر حق انتخاب بیشتری که دارند. دسترسی به محل پارکِ راحت‌تر، پیداکردنِ کالاهای کمیاب و دریافت خدمات بهتر. این چطور ممکن می‌شود؟ این همه خدمات بااهمیت که در مراکز خرید بزرگ به مشتری ارائه می‌شود، از طریق حجم زیاد خریدی که مشتریان انجام می‌دهند، جبران می‌شود.

 

یک راه دیگر، روش انحصار(proprietary insight) است. اگر یک شرکت، دارای حق امتیاز ویژه یا یک جور انحصار در مراحل تولیدش باشد، اغلب می‌تواند محصولاتش را سریع‌تر و ارزان‌تر به دست مشتری برساند. البته اگر آن شرکت، میانبری به نام حق انحصار نداشت، نمی‌توانست رقبای دیگر را کنار بزند.

 

راه سوم، تلاش سخت(herculean effort) است. این کار بر عهده تیمی از افراد باهوش است که به کارشان اهمیت می‌دهند و با انجام کار بهتر، از رقبای تنبل خود جلو می‌افتند.

 

در اغلب اوقات، احتمالاً شما نتوانید به یکی از این روش‌ها کار کنید. پس بهترین گزینه بعدی، انتخاب است. انتخاب بین اینکه واقعاً بهتر از بقیه باشید(صرفنظر از قیمت) یا اینکه واقعاً ارزان‌تر از بقیه باشید. ولی این که وانمود کنید هر دو مزیت را دارید، جواب نمی‌دهد.

 

انتخابی که می‌کنید، هزینه‌ی زیادی دارد ولی بیشتر از این‌ها می‌ارزد.

 


نظرات