نظریه ماهی بزرگ







در همه بازارها، لیدرِ بازار، از امتیاز ناعادلانه‌ای برخوردار است. چون مشتریان عادی و ساده‌دل لیدر را انتخاب می‌کنند، چرا که با او احساس راحتی و امنیت بیشتری می‌کنند.

پس استراتژی درست این نیست که آرزو و رؤیایمان، ماهی‌ بزرگ (big fish) بودن باشد. 

بلکه استراتژی درست، انتخاب دریاچه‌ای است که به اندازه کافی کوچک باشد.

با انتخاب و درگیرکردن اقلیت مخاطبان ماندگار، شهرت به دست می‌آورید و اعتماد لازم را برای حرکت به سمت مخاطبان بیشتر کسب می‌کنید.



لینک مرتبط از ست‌گادین: اقلیت مخاطبان همیشگی 
 ️⁩

نظرات